onsdag 5 mars 2008

Fina koftan fotad och klar

Nu är den äntligen fotad och klar. Jag blev förvånansvärt nöjd med den. Babysilk med färgnummer 319, mjuk och skön, jag vill bara klappa på koftan hela tiden! Den blev kanske lite, lite stor, men det får en kofta vara intalar jag mig.


Här kommer en bild på den lila halsduken som jag stickat av Crispgarnet jag köpte på symässan i västerås. Beskrivning (varför man nu behöver det till en rätstickad, spikrak halsduk) finns på insidan av garnbanderollen.

Den här hoppas jag ska uppskattas av en kär vän. När jag var på mässan passade jag även på att köpa svart/rött Crispgarn till mig själv. Det återstår att se när jag får tid och lust att sticka den halsduken - enbart räta är ganska långtråkigt.

Långtråkigt var det inte att sticka min första socka! Den blev klar i går kväll. Jag hade varit lite (läs mycket) orolig för om ett nystan av Opals Luftpolster i kombination med det mönster jag använde skulle räcka till en socka, men det gjorde det tack och lov. Nu är det bara det där med strumpa nummer två, jag har hört rykten om något som heter SSS (second sock syndrome) men jag brukar vara ganska imun mot konstiga sjukdomar så det ska nog gå vägen.

Samtliga bilder är fotade under min studieflykt idag. Världens sötaste vätte sms:ade mig en massa konstiga frågor om smink och läppstift i förra veckan, mycket olikt henne. Det hela resulterade i att jag idag flydde från studier och träning, åkte mitt ut på landet tillsammans med vätten och Herr Skäggsvede för en fotosession. Ja, jag skulle ju varken fota (förutom mina alster hit) eller fotas, jag skulle leka Make up artist. Jag som sällan sminkar mig själv skulle förvandla söta vätten till en lika söt geisha/docka. Det tog tid, men var väldigt roligt! Många konstiga fotoidéer som fladdrar i huvudet nu, det var länge sen.

nej nu måste jag nog sticka lite mer på min andra socka!

Inga kommentarer: