måndag 3 augusti 2009

Garn, blåbär och ryggskott


Det underbara opera garnet, som jag köpte i Ystad och tänker sticka en Koftans kofta av, har äntligen fastnat på bild. Knapparna från loppis sprang dock och gömde sig när kameran kom fram, men de är pärlemorskimrande i samma ton som det ljuslila garnet och har kanter som är nästan lika mörka som det andra garnet. Det komer nog bli kalas med knapphål på de mörka ränderna!
FLS har börjat fått lite längd igen och snart är det dags att dela för ärmar och kropp. Den här gången känns storleken mycket, mycket bättre. Jag ökad både stickstorlek och gick upp en storlek på mönstret.
Idag ha det plockats blåbär så fingrarna är alldeles blå/lila. Sex stycken stora påsar ligger nu i frysen och i kylskåpet står det en burk med bär till en paj. Själv ligger jag nu i sängen med ryggskott och luktar jenka efter insmörjningen med heatlotion. Imorgon måste ryggen vara dugligen igen för då ska vi till sommarstugan.

3 kommentarer:

Malin sa...

Fina färger... Jag har lovat bort en sjal till L och det ska bli en avigmaskans sjal i lavendel tror vi, ska bli kul.. Men läbbigt att göra nåt för att ge bort, hur har du klarat av det?

Heldri sa...

Jag har nog aldrig haft några egentliga problem med att ge bort sånt jag gjort. Jag vet att jag alltid gjort mitt yttersta för att hitta något som passar mottagaren och om saken sedan inte används så är det upp till mottagaren. Jag kan bara hoppas på att den tanke och det arbete som lagts ned ändå uppskattas.

Malin sa...

Jag vill bara, innan plumset, säga: Det där garnet är underbart!