lördag 3 oktober 2009

En mild släng av startitis

Stressen i skolan tycks ha gett mig en släng av startitis (att ständigt påbörja nya projekt men inte färdigställa dem).

  • Lovikkavantar påbörjades den 18 september och skulle nog ha varit färdiga en vecka senare om de inte blivit för små. Nu ska de repas, men det är som bekant hörvligt (förskräckligt) tråkigt att repa något så istället plockade jag upp maskor till en:
  • babyväst/slipover till A´s kommande knodd. Jag började sticka den 23 september utan att riktigt ha läst igenom mönstret innan. Nu sitter jag med ett fram- och ett bakstycke där det ska plockas upp maskor både här och där. Som den trogne läsaren av denna blogg redan vet så är jag ungefär lika förtjust i att plocka upp maskor som jag är i att repa upp.
  • I onsdags (30 september) satt jag ensam efter träningen medan Sambon var och spelade med vänner. Lite synd tyckte jag nog allt att det var om mig själv där jag satt i min ensamhet utan någon rolig stickning. Vilken tur att vi tidigare på dagen hade köpt garn till en tröja till sambon.
Sambons tröja blir efter eget huvud, uppifrån och ned i avigslätstickning med en fläta ur Elsebeth Lavold´s Vikingamönster i stickat som enda dekoration längsmed ärmarna. Än så länge är tröjan stor som en fuskpolo men ser väldigt lovande ut.

I högen av färdiga plagg som väntar på att få trådarfästade eller att blockas för att sedan kunna bloggas ligger:
  • Den randiga merinokoftan stickad uppifrån och ned inspirerat av Koftans kofta.
  • Babykoftan till A´s parvel
  • Mina randiga rocksockar som har varit färdiga sen slutet av maj men inte fått alla trådar fästade än. Dåligt, mycket dåligt!

Ps. Nu har listan på önskningar fyllts på...

Inga kommentarer: