fredag 23 oktober 2009

Skyll inte på mig...

Idag har jag invigt min randiga kofta stickad i operagarn och inspirerad av Koftanskofta. Det kändes bra, riktigt bra faktiskt. Mjuk, gosig, härligt fall och alldeles, alldeles underbar. Bilder kommer typ... sen är nog en bra tidsuppskattning.

Förutom invigningen av koftan har jag tillsammans med sambon genomfört det idiotiska tilltaget med att både besöka systemet och storhandla på en löningsfredag alldeles efter jobb/skola. Det gick över förväntan. Sen var tanken att vi skulle ha bakat tårtbotten, lagt ihop smörgåstårtor, plockat i ordning på lägenheten och även ha lagt ihop tårtbotten. Meeen...

Tårtbotten är bakad och ska svalna lite, det är ganska bra ordning på hemmet, sen tog min ork lite slut. Sambon tyckte det var mer intressant/viktigt att polera upp vardagsrumsbordet istället för att lägga ihop smörgåstårtorna. Han hävdar bestämt att vi hinner göra det imorgon plus plocka undan det sista plus dammsuga plus torka golv plus duscha och göra oss färdiga innan familjerna kommer kl. 14 imorgon. Dessutom hade vi tänkt få sovmorgon till 9.00 i alla fall. Så... skyll inte på mig om allt inte är färdigt när ni kommer!

1 kommentar:

Malin sa...

Det var det här med prioriteringar!

Min sambo ligger sjuk och ömklig, tyckte jag var dum och ringde hem till mamsen för lite "tycka synd om". Jag hamnar i ofrivillig karantän då det antagligen är en liten griseknoe man ser.