söndag 25 oktober 2009

Oj, oj, oj

Nästan ett helt hav av garn vällde fram när jag öppnade paket i går. Raggi i två färgställningar, svart och lyxig Elegant, grå alpacabomull (minns ej namnet) från Rowan, två andra typer av sockgarner vid namn Cortina samt Marbella som tydligen är ett sjalgarn. Av den ena uppsättningen Raggi ska jag nog alldeles som bestämt sticka mig ett par beryktade Chevalier vantar, kanske matchar jag dem med ett par Chevalier sockar i den andra färgen.

Idag har jag sovit länge, länge men skulle egentligen vilja sova lite till. Det gråa vädret gör mig inte inspirerad, inte pigg och inte sugen på att fotografera. Istället har jag tittat på film och penslat latex på min mask så snart kan ni vänta er den spännande fortstättningen av "Mask utan maskor".

1 kommentar:

Malin sa...

Låter härligt. Jag var in på Upplings och letade garn till en julklappssjal åt Seija, men kände mig inte inspirerad alls. Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Dumma garn. bara tjocka sockgarn eller dyra ullgarn. Inget trevligt därimellan med rätt färg!