torsdag 28 januari 2010

Ett rul

jupp, jag har producerat ett stycke rul. Imorgon kommer det bilder. Jag tror att jag kan bli ganska nöjd med mitt rul när det har blivit lite mer oruligt genom blockning. Men det var inte särskilt underhållande stickning.

Om du skulle sticka fingerlösa vantar (eller pulsvärmare som vissa kallar dem) av drops alpacka i vinröd färg - vilka skulle du då sticka? Tips tack! Jag vill ha ett mönster som inkluderar en liten tumme - alltså inte bara muddar. Det får gärna vara flätor eller spets. Så vad väntar ni på? Överös mig med förslag!

1 kommentar:

Malin sa...

Kul.. ska bli intressant att se din Feather and Fan. Alla jag läst som gjort den verkar tycka att det är en tråkig stickning men den verkar ha gått fort för dig. Om det nu är den som du gjort klart.

Jag kämpar på mig min presentsjal, men känner mig inte så motiverad. Ska börja med ett par enkla rätstickade sockor i julklappsgarnet snart. Jag känner det på mig. Det ska bli kul.

Om jag skulle sticka ett par pulsisar som inte var ett par yummisar eller stulpen så skulle det nog bli ett par mermaid fingerless gloves från Ravelry. Ja, det skulle det nog. För de ser så häftiga ut. Men först blir det ett par Stulpen i olivgrönt mjukt garn. Tror jag.