fredag 22 januari 2010

Visst är det väl så

Jo då visst lever jag! Och mår oförskämt bra också faktiskt. För första gången sedan slutet av sommaren är både lusten, inspirationen, kreativiteten och orken på plats samtidigt. Därför stickar jag mest hela tiden och bloggar mest inte alls. Men rätt vad det är kommer det att komma bilder på färdiga verk, projekt under arbete och kanske en eller annan pulkabacke...

Snart ska jag prova skratt-yoga och jag känner mig uppfriskande skeptisk. Rapport kommer senare.

edit: I princip infriades mina fördomar om skratt-yogan men jag kan även se många fördelar med den, social träning t.ex. Att våga släppa fasaden och bara skratta hejvilt med främmande människor. Vad som var yoga-delen av skratt-yogan vet jag nog inte riktigt, men skratta det gjorde jag. Ömsom falskt och ömsom äkta. "Fake it 'till you make it" - som instruktören sa. Vi fick gå runt i salen och le mot varandra för att sedan hälsa på varandra med ett skratt. Vi skrattade med varandra, åt varandra och åt oss själva. Jag kommer definitivt att ge skratt-yogan några chanser till. Det var ingen fysisk träning men för att övervinna min blyghet och rädsla för främmande människor kan det nog vara mycket nyttigt

4 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Heheheehe, uppfriskande skeptisk? Rolig ordkombo. :)

Heldri sa...

Ja, ibland kan skepticism vara riktigt nyttigt och uppfriskande.;-)

~●Helena Pettersson●~ sa...

;)
Du, jag gav carcassonne en ny chans och det var riktigt roligt! :D Var nog lite extra kul att spela med nya karln också. Han tycker det var himla kul också så det lär bli flera ggr! :)

Heldri sa...

Helt rätt! Carcassonne tål att spelas många många gånger. Och visst kan sällskapet vara avgörande :-)