torsdag 30 juni 2011

Dagens utflykt

Jag höll på att förgås i värmen idag så när tvättmaskinen var färdig tröttnade jag på hushållsarbete. Jag plockade ihop en korg med vatten, smörgås och stickningar och gav mig ut på en pick-knit i min ensamhet.


Med ryggen mot ett stort träd och himlen ovanför njöt jag för fulla muggar med Winnerbäck i öronen och polkaboleron på stickorna. Nu är det inte alls mycket kvar att sticka på den, men jag befarar att det vinröda garnet inte kommer att räcka så frågan är hur jag ska lösa problemet...


Sämre kan man ha det en simpel torsdag. Och har ni sett vilket träd jag satt under, som gjort för att inspirera till flätmönster!

3 kommentarer:

Nika sa...

Så mysigt det verkar!

Heldri sa...

Det var det också. Jag kanske skulle slå dig en pling innan jag pick-knitar nästa gång?

disa sa...

Myspys! Och jag håller med dig, direkt jag såg bilden tänkte jag stickade flätor. =)