söndag 6 september 2009

Isället för

Istället för att blocka min Opera-koftanskofta har jag tagit det väldigt lugnt idag. Den mest betyngande aktiviteten var handling på Maxi.

Istället för att lägga upp bilder från helgen har jag låtit mig inspireras av Malin och börjat sticka på ett par Yummy Mummy Wristwarmers (Ravelry länk) som är designade av Alexandra Brinck. Jag har haft dem i både tankarna och stick-kön tidigare men aldrig fått tummen ur. När jag nu var sugen på både magic-loop och flätstickning utgör mönstret ett perfekt tillfälle att undersöka tumkonstruktioner innan jag ger mig på att sticka handlovar/pulsvärmare från "fel" håll.

Istället för att skriva mer här ska jag nu återgå till Yummisarna

1 kommentar:

Malin sa...

De är kul. Men jag fastnar lite på att jag inte får ihop skarven tillräckligt hårt. Och sen tappade jag en maska och då blev jag arg, finns bara ett nystan kvar av yummisarna.