tisdag 22 september 2009

Mycket nu...

På två veckor ska vi göra löpande bokföring för ett halvår samt göra bokslutsarbete och en årsredovisning med kompletta bilagor. Det känns lite mastigt kan jag säga.

Därför hinner jag inte så mycket mer än det absolut nödvändigaste: gratulera födelsedagsbarn, umgås med Sambon, träna och givetvis sticka. Några fotosessioner är det svårt att hinna med, det är knappt jag känner tid/ork till att blogga.

Lovikkavantarna blev små så nu är jag i valet och kvalet mellan att repa upp för att sticka om och att sticka färdigt dem för små och ge dem till någon med pluttiga händer. Medan jag funderar ska jag nog lägga upp för en sjal.

2 kommentarer:

Malin sa...

Är inte det lite fuffens. Att skriva bokföring för 6 månader på 2 veckor? Jag tycker det låter lurendrejeri. Jag tycker att kursen inte verkar så bra

:D

Synd på Lovikkarna, när började du med dem?

Heldri sa...

*skrattar* jo löpande bokföring ska väl egentligen göras löpande (med vissa undantagstillåtelser för mindre fåmansbolag) för att inte klassas som bokföringsbrott. Många saker blir knasiga i skolan jämfört med verkligheten. Saker man i verkligheten skulle ha frågat personalen på företaget om måste vi istället göra antaganden om och sånt slukar tid ibland när idéer bollas fram och tillbaka...

Lovikkarna såg sina första maskor stickade i fredags (18:e), men nu är det stiltje i stickfabriken - motgångarna övermannade mig med apati som följd