onsdag 2 september 2009

Vantar/handlovar från "fel" håll

Det går ju som bekant att sticka sockor från tån och upp, det har jag ju till och med prövat i mina randiga rocksockor. Två tillsammans med magic loop är heller inga problem. Att sticka från fel håll är väldigt praktiskt när man inte vet hur långt garnet räcker - hellre ett lite kortare skaft än ingen tå eller hur?!

Men hur 17 stickar man vantar från "fel" håll? Via Ravelry lyckades jag hitta beskrivning på handlovar som stickas från handen och upp. CraftyGryphon är det som har konstruerat mönstret. Än har jag inte läst igenom det ordentligt men det kan nog bli något framöver.
Jag hittade även denna beskrivning på vantar gjord av YarnGear.

Ingenting är omöjligt!

1 kommentar:

Malin sa...

kul.

Jag har just varit med L och köpt garn till hennes sjal. och stickor till mig själv till ett par yummi mummi...

Boleron är inte klar.