onsdag 2 september 2009

Höstmånad?

Ja nog märks det att vi går mot mörkare tider. Jag var tvungen att ha cykellyset på när jag cyklade hem i måndagskväll vid 21-tiden och idag stod regnet som spön i backen när jag skulle hem från skolan. Men visst är det vackert med alla rönnbär! Jag skulle kunna visa er ett foto jag tog häromdagen föreställande en rönn som knappt orkar hålla sig uppe pga alla bär men det blev inlagt på den andra datorn så ni får klara er utan. Titta ut genom ett fönster eller ta en promenad så förstår ni vad jag menar i alla fall.

Koftanskofta, som egentligen inte blev så mycket koftanskofta utan mer av en "Heldri-lägger-upp-som-på-FLS-och-stickar-som-hon-tycker-med-ränder-inspirerade-av-Tant-Kofta"-kofta, är avmaskad, alla knappar i sydda, alla trådar fästade. Lite lätt blockning och den kommer vara helt perfekt! Bilder och vidare bloggning efter blockning (dvs tidigast söndag pga av alla kommande bröllop som ska bevistas).

Undrar vad som ska stickas härnäst?
Mina fingrar ropar efter flätor och magic-loop; kanske blir det ett par pulsvärmare.

Inga kommentarer: