lördag 26 september 2009

Önskning, garn och annat

Om ungefär 1 månad blir jag 1 år äldre och väldigt nära det stora magiska talet "tre-noll". Därför tänkte jag i det här inlägget samla lite till olika saker som kan passa att slå in i paket till en Heldri.

Är man snabb kan man köpa merinoull-garn för 24 kr/nystan den här veckan ut på Lienes Design (där jag också helt olovandes har lånat bilden ifrån). Är man inte snabb så kostar garnet 30 kr/nystan vilket inte heller är särskilt dyrt. Jag misstänker att det går åt ungefär 10-12 nystan till en tröja åt mig. Den grafitgrå färgen på bilden är snygg, svart är annars alltid ett säkert kort eller också är man lite "wild and crazy" och chansar på ett vinrött. (Det går säkert alldeles utmärkt att sticka vantar eller pulsvärmare av garnet också om man inte vill köpa så många nystan)


På Lienes Design kan man också köpa merinogarn som jag tror är blandat med polyamid (pa) och därmed borde vara utmärkt till sockor. Sockor kan man ha i vilken färg som helst och med 4 nystan är man helt säker på att det räcker till ordentliga skaft.

Om man tycker att jag har gjort mig förtjänt av lite lyx på fötterna surfar man in på Garnkorgen och klickar hem två nystan Sheperd sock i någon fräsig färg. Ett nystan Ranco räcker till ett par sockar och finns hos Garnkorgen, plommonlila eller varmröd var fina färger.

Gosig alpacka, eller silkealpacka går alltid hem. Pulsvärmare, sjalar, vantar, tröjor - det finns så mycket man kan sticka. Jag låter det gärna vara lite upp till er att hitta något spännande garn i någon fin färg, ni vet ju på ett ungefär vilka färger jag gillar.

I den garn-/stickrelaterade kategorin skulle jag även uppskatta någon vacker sjalnål eller fina knappar.

Stickning är visserligen en väldigt stor del av mitt liv men det är inte det enda. Jag gillar att vara huslig med ojämna mellanrum och så här på höstkanten är det tex dags att göra äppelmos. Jag har en hushållsmaskin från electrolux (assistent nr 23) som skulle behöva en passertillsats.

Att styla och fixa med håret är kanske inte riktigt min grej, men det kanske beror på att jag inte har någon Babyliss iCurl...

Under sommaren tittade jag igenom Gilmore Girls säsong 1-6 på DVD, synd bara att jag inte har den 7:e och sista säsongen. När jag tittar på film ser jag gärna skräckfilm, men här kan det vara klokt att höra sig för med Långeman om vad vi har för filmer redan.

Jag kommer att länka till det här inlägget i menyraden till vänster och uppdatera det vartefter jag hittar fler roliga garner eller pryttlar som lockar mig.

Inga kommentarer: