måndag 15 februari 2010

Efter helgen

Helgen som gått har varit alldeles utmärkt trevlig. Lite för lite sömn var dock ett genomgående tema. Sambon kom ju hem sent i torsdags efter svensexan så vi var inte i säng förrän vid 2-snåret. Kl. 8.00 var jag på gymmet och la upp ett nytt ordentligt pass med fokus på mina svaga punkter. Efter dusch och frukost pluggade jag några timmar tills det att sambon vaknade. Lätt försenade efter att ha shoppat bröllopspresent anlände vi tillsammans med Tokrake hos Åsa och Retro för god mat och massor av spel.

Medan vi spelade började jag virka på en present till A´s parvel. Hade det inte varit för att jag har förlagt vissa viktiga komponenter så hade den nog varit färdig vid det här laget.

Efter knappa 5 timmars sömn var det dags att snoffsa till sig lite inför lördagens stundande bröllop. Två språkig vigselcermoni i en vacker liten kyrka. Bruden var vintervacker och brudgummen mycket ståtlig i sin kilt. Mellan vigseln och middagen hann vi smita in på Gröna grodan för varsin smörgås. Att gå på café ett helt gäng alldeles uppsnoffsade i klänningar och kostymer var en ganska trevlig upplevelse. "Fridaynight dinnerparty club" har bildats!

Efter en god middag med lagom många och lagom långa tal styrde vi kosan hemmåt, alldeles för trötta för att orka delta vid den efterföljande dansen.

Söndagen spenderades med att sticka, repa upp, räkna, sticka, repa upp. Räkna ännu mer och lägga upp igen. Kanske blir mudden på sambons tröja bra den här gången. Första gången blev den vriden, andra gången för liten och nu modifierad och förhoppningsvis i rätt storlek. Nu är det studier som står på schemat.

2 kommentarer:

Malin sa...

låter som en härlig helg..
Lite sömn kanske, men det kan man ju alltid ta igen en annan helg. :)

Heldri sa...

Jag hoppas verkligen på att sömnen ska gå att ta igen, men det hjälper ju inte den här veckan...