torsdag 4 februari 2010

Snurrigt

Det är mycket som snurrar i liten Heldris huvud. Skola, stickning, fritid, träning, boende...

Jag har inte riktigt kommit igång med skolarbetet för terminen, dels tog förra terminen ut sin rätt och dels har jag inte fått de mest akuta skolböckerna än. Jag har svårt att strukturera mina studier men känner mig egentligen inte särskilt orolig.

Det finns så otroligt många stickningar i mitt huvud just nu. Massvis med garn ur stashen har fått sig ett bestämt mönster tilldelat. I min kö ligger Calorimetry som ska stickas av sista resterna av det mjuka Opera garnet, Merletto Mitts (Ravelry-länk) som tillslut tillägnats de vinröda alpackanystanen. Chevalier mittens och socks (Ravlery) kommer att stickas av Raggi batik som var en födelsedagspresent från Svärmor. Av det fina elegant garnet jag fick av Monnicka och Argan är jag sugen på att försöka mig på en Aeolian men saknar pärlor än så länge. I julklapp fick jag brun-svart entrådigt Kampes från bror och Malin det vill absolut bli en ny Laminaria. Vännen Hattur fyller snart år och där är något Cthulu-inspirerat planerat. För att trösta mig när jag handlade kurslitteratur för över 2000kr klickade jag även åt mig ett ex av Cookie A´s sock innovation. Frågan är nu om garnet jag köpte på hindersmässan ska få bli ett par släta randiga sockor eller om jag ska sticka två par snygga mönstrade ur ovan nämna bok. (Jag köpte ett nystan mörkgrått och ett nystan vinrött). Slutligen har jag bestämt mig för att repa upp den här:

Det blev fula bubblor vid halsen och denise stickorna är inte helt lämpade till magic-loop. Om jag inte känner mig helt nöjd med den så misstänker jag att sambon heller inte kommer att bli det. Den ska således froggas för att stickas om med samma mönster men med lite annan modell.

Mycket sticka blir det...

Ett nytt hem behöver jag också - vi får inte plats längre. Jag har ingenstans att förvara mina skolsaker, böckerna ligger travade på en byrå och pärmar och lösa papper ligger spridda lite här och var. Dvd-filmerna väller över i bokhyllorna och mina stickböcker och garner får snart heller inte plats. Dags att leta hus kanske...

Det blev ett långt inlägg det här med inte så många bilder. Vi får se om jag hinner/orkar fota lite garn i helgen så får ni se hur de jag bokat upp ser ut. Feather and fan sjalen måste blockas också...

1 kommentar:

Anonym sa...

Har mejlat länk till intressant(?) hus... ;) kram från Långemans syster