torsdag 18 februari 2010

halvslut

inte riktigt helt slut, men en god bit på väg är jag. Idag har jag studieuppehåll till förmån för vårt hem. Jag har kört en maskin tvätt och två omgångar i diskmaskinen + diskat kastruller och liknande för hand. Sedan har jag plockat ordning bland alla mina stickrelaterade saker som låg utspridda och rensat bort gamla tidningar och annat skräp från vardagsrummet. Julgardinerna är nu äntligen borta från kök och vardagsrum (de enda rum jag brukar hänga julgardiner i) och julstjärnan är avlägsnad. Alla golv är dammsugna och snart ska jag ge mig i kast med toaletten innan jag torkar golven. Samtidigt har jag en semledeg på jäsning. Det är inte klokt så huslig man kan vara!

Ikväll är det torsdagste med föreningen och då tänkte vi bjuda på minisemlor som folk får fylla själva. Tänkte att det blev enklast att göra tre olika fyllningar som medlemmarna kan välja mellan beroende på aktuell allergi och sedan fylla sin semla själv. De fyllningar jag tänkt göra är hemmagjord mandelmassa, vaniljkräm och chokladtryffel. Och givetvis bakas semlorna på laktosfritt smör och mjölk.

Retorikövningen blev inställd igår p.g.a. sjukdom och det ser ut på schemat som att det blir av på måndag istället.

1 kommentar:

Malin sa...

härligt med huslighet. Trevligt med hembakta memlor!

Ikväll ska jag simma.