måndag 22 februari 2010

Jo alltså det var så att...

Här skulle det egentligen ha varit en bild på tröjan jag stickar till Långeman. Igår tog nysta nr 2 slut och jag plockade över hälften av maskorna på en annan rundsticka så Sambon kunde prova passform och längd. Det var alltså det ni skulle ha sett bild på. Men innan kameran var framtagen hade Sambon tagit av sig tröjan och jag hade plockat tillbaka maskorna på original stickan. Så kan det gå. Önska mig bättre lycka vid nästa provning.

Tröjan satt i alla fall löst och ledigt precis som Långeman önskat. Eftersom jag freestylar med inspiration från Mixology mönstret kan det bli spännande att se hur den fortsatta passformen blir - eller rättare sagt hur mycket jag kommer att få sticka och sticka om innan den är klar...

Idag var det retorikövning och det gick rätt bra. Publiken hade inte väntat sig ämnet alls och tyckte att det var ett roligt avbräck från ekonomi och juridik. Min kropp blev betydligt mer nervös än ad jag själv var, darr på rösten, en puls som rusade, knän som vibbrerade. Undrar varför det ska vara så? Jag tycker ju egentligen inte att det är särskilt jobbigt men tydligen bestämmer sig mitt undermedvetna för något helt annat.

Helgen som var spenderades på bara trevliga sätt: film med Tvibita och Lill-M på fredagen och spel och film med Åsa, Retro och Tokrake på lördagen och söndagen. Ikväll blir det box med A igen och imorgon är det föreningsmöte. Nu har ni hyffsad koll på läget eller hur? ;-)

Inga kommentarer: