fredag 5 mars 2010

En pik?

Ja, jag undrar om det inte var lite av en pik Malin förmedlade i sin senaste kommentar på mitt förra inlägg. Något om att det faktiskt har varit mars i en hel arbetsvecka.

Jag har blivit dålig på att blogga. Fy mig, eller också inte. Tekniken vill inte riktigt som jag vill kan vi ju konstatera. Jag vill blogga färdiga projekt men den bärbara datorn som jag trivs bäst med att använda har bara ett corel photopaint. Bilder som jag redigerar i det programmet tycker Ravelry inte om och att först fixa bilderna och lägga upp på bloggen för att sedan fixa dem igen när jag väl orkar sitta vid den stationära datorn känns inte aktuellt...

Lite text istället:
  • Sambons tröja (kommer att få namnet 'Cause I love You) har utvecklats enligt planerna. Kroppen är färdigstickad och jag håller nu på med en egen (kanske jag vet inte hur man gör egentligen) variant av sadelaxel eller vad det heter. Bilder kommer nån annan gång.

  • Sambon har redan fått sin första present trots att han inte fyller förrns den 16:e - biljetter till Metallsvenskan med efterföljande konsert med Twisted Sister och Sabaton är inköpta! Jag ska alltså gå på fotboll i maj - konstigt värre - fotboll med hårdrockare som fotbollsspelare - mer förståeligt...

  • Imorn blir jag fadder till A´s lille parvel! Vilken grej...

  • Den 26:e mars är det dags för tentasushi kl. 18.00 - hur många ska jag boka bord för?

Inga kommentarer: