söndag 14 mars 2010

Ytterligare en helg har gått

Fredagen var en lätt stressig dag med bakning, pluggande, bio och mer bakning följt av lite städning. På bio såg vi Alice i Underlandet som jag hade längtat efter enda sedan jag via imdb fick nys om att den var under produktion. Den var klart sevärd och värd biobiljettens pris (Tack Tvibita och Lill-M!). Det fanns många små roliga moment såväl språkliga som rent visuella. Jag saknade lite av den utlovade mörkheten och jag måste säga att Johnny Depps rollprestation kändes inte lika engagerad som han brukar göra. Jag ser framemot att se filmen på dvd och kunna välja engelsktextning för att kunna uppskatta de språkliga finurligheterna lite mer (jag blir så lätt distraherad av svensktextning så jag inte hör vad de säger ordentligt). Danny Elfmans musik var som vanligt bra och Alan Rickman gjorde en lysande röstdubbning till kålmasken.

Efter att ha städat färdigt och garnerat cupcakes välkomnade vi släkten i lördags för att fira Långeman lite i förskott. Mamsen samt Bror och Malin uteblev men vi andra hade det trevligt med fika och prat. Lite paketöppning för Långeman också så klart. Hoppas presenten jag beställt till honom kommer innan tisdagskvällen...

Idag inledde jag dagen med en ordentlig skål gröt och lurade ut Långeman i promenadspåret medan jag själv tog ett gympass. Idag försökte jag hitta maxvikt för 12 repetioner på varje övning, i vanliga fall brukar jag köra tre set med 10 repetitioner. Konstigt hur olika stark man kan vara i armar och ben (eller inte så konstigt egentligen benen går jag ju på hela tiden medan armarna tränas lite mer sällan...) 109 kg i benpress var inga som helst problem, där får jag öka vikten nästa gång, men 30 kg för bicep curls var lite i tyngsta laget. Undrar om jag behöver träna armarna oftare...

Efter träningen var jag och Tvibita på uppstartsmöte för en ny hantverksförening. Förutsatt att det går att få till några aktiviteter som är på en annan dag än just onsdagar ska det nog bli riktigt trevligt. Tisdagar är bra dagar för då har jag ingenting än så länge. Måndagar och onsdagar har jag ju box, varannan torsdag är det torsdagste och fredagar är slappar-kvällar. Hursomhelst lyckades Tvibita och jag på något underligt sett bli del av valberedningen till nästa års årsmöte, så vi lär ju försöka gå på lite träffar under året för att lära känna människorna i föreningen.
Årsmöten tar alltid långtid och det här var inget undantag. Mot slutet började det kurra rejält i magen och det var skönt att komma hem och laga till en smarrig lasagne.

5 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Kul att få "höra" ditt intryck av filmen. Det är inte säkert att jag kan gå på just den på bio men bio ska det bli snart hade jag tänkt, men jag måste höra lite vad sällskapet vill se också. :)

Åsa sa...

Tack för i lördags. Det var som alltid trevligt.
Filmen håller jag med dig om. Det kändes även som Tim Burton hade fått hålla igen en hel del. Den var inte riktigt så urflippad som jag hade förväntat mig. Men den var helt klart värd att se på bio.
Nästa gång det blir stickmöte ska jag försöka vara frisk. Är så grymt trött på den här förkylningen.

Malin sa...

Synd att vi inte kunde vara där. Linus mådde lite bättre, men det var hängigt värre ändå.
Vi satsar på Tentasushikvällen istället tycker jag.

Tråkigt att Alice i Underlandet kanske inte var så Burtonesk som man kunnat önska.

Åsa sa...

Nu har jag kollat upp datum för eurovision song contest. Den 29/5 bär det av.

Heldri sa...

Helena-rutan: ja det är ju inte alltid man helt ensam får bestämma vilken film som ska ses.

Åsa: Tack själv! Ang. stick/hantverksträffar så kan du se datum på Närkes handaverksblogg som jag länkade till. Tyvärr är det en hel del som är på onsdagar och då tränar ju jag... Ang. mello - rock on! Nördkväll it is.

Malin: Ja, ni var saknade! Då är det åtminstone 4 stycken jag ska boka bord till på Tentasushin den 26:e (nästa fredag).