lördag 6 mars 2010

Heldri the Godmother

eller fadder som svenska kyrkan har moderniserat det till...

Lille parveln blev döpt under en mycket trevlig ceremoni. Prästen hade väldigt god hand med barn och skrattade mest när Parveln sög sig fast vid hennes finger. Parveln skötte sig annars ypperligt och är ett mycket välartat fadderbarn. Efter god mat och presentöppning sov Parveln sött på min arm - jag tror jag är godkänd som fadder, inte bara av föräldrarna utan även av Parveln själv.

En skiva med Johnny Cash gjorde succé som doppresent tillsammans med en virkad skallra. När Parveln är runt 15 år och diskuterar musik med sina polare kan han kaxigt fråga de andra om vilken som var deras första skiva. Medan polarna vrider och vänder på sig och till sist mumlar något om Smurfhits eller Hits for kids kan Parveln sträcka på sig och med säker röst deklarera att hans första skiva minsann var med Johnny Cash! Det gäller att börja i tid liksom.

4 kommentarer:

Nika sa...

Vilka bra presenter!

Heldri sa...

jag, jag tyckte nog att jag hade tänkt till lite :-)

Å sa...

Vart det bra ljud i skallran när den var klar?

Blir det bio på fredag? Tycker det lät som ett aldeles perfekt förslag :) Längtar efter att få se Alice. Har skyhöga förväntningar!

Heldri sa...

Den blev inte högljudd men heller inte för tyst, lagom för en liten bebis skulle jag nog säga. Det lät på Tvibita som att hon och Lill-M skulle titta efter biljetter ikväll. Jag och Långeman är i alla fall grymt sugna på ett biobesök!