tisdag 23 mars 2010

Vilja och måste

Jag vill sticka härliga strumpor med tjusiga mönster.

Jag vill sticka klart Sambons tröja så han hinner använda den i vår.

Jag vill påbörja en eller egentligen flera koftor till mig.

Jag vill virka vidare på det kuddfodral jag har påbörjat, det kan bli riktigt bra.

Jag vill smussla vidare på en present som jag inte alls vet om den blir bra eller katastrof.

Jag måste plugga.

Tankarna far runt hela tiden när jag läser.

Jag måste fokusera.

Jag vill äta sushi på fredag, men jag vill inte skriva tenta.

Jag måste plugga!

1 kommentar:

latmasken Malin sa...

Stackars du.

Jag vill åka till Paris i April eller Maj, men har jag verkligen tid?
Jag vill sticka klart sjalar och strumpor och göra två par babytossor.
Men jag måste JOBBA. Mardrömslikt! Gråtframkallande. Vinpimpelframkallande.
Men det tar vi en annan dag.
du måste plugga, jag måste jobba.
Se till att plugga nu så att du skriver tentan på fredag och vi äter sushi på kvällen.