måndag 22 mars 2010

skola

Nedräkning till tenta pågår: jag har måndag, tisdag, onsdag och lite av torsdagen på mig att plugga, sen är det slappande som gäller fram till fredag kl. 8.00 - då smäller det.

Böcker till nästa kurs (Beskattningsrätt) är beställt till en kostnad av "bara" 952 kr. Billigt om man jämför med de nästan 2500 för böckerna till kursen jag tentar på fredag... Dyrt om man frågar plånboken.

Dags att fundera på val inför hösten. Inte lätt. Avancerad nivå är det som gäller. Sista året på universitetet ska spenderas på 30 poäng kurser på avancerad nivå och 30 poäng arbete (uppsats). De flesta kurserna är på 15 poäng och går antingen på hösten eller på våren. Jag vill läsa en kurs som går på hösten och en kurs som går på våren = problem. Csn kommer kanske att tycka att det inte registreras tillräckligt med poäng under hösten eftersom uppsatsen i så fall inte kommer att examineras förrän till sommaren... Inte lätt.

Nu ska näsan ner i lagtexten igen.

5 kommentarer:

Malin sa...

vi håller tummarna för att det blir bra.

Vi ska skjutsa kusinbarn V till Arboga på väg till tentamumset. När bokar vi bord? Hur många blir vi?

Heldri sa...

Än så länge vet jag bara att det är vi fyra. Jag tänkte be sambon boka bord på torsdag, kl. 19.00 på fredagkvällen låter kanske som en vettig tid?

Jag ska höra med mamma och pappa om de vill göra oss sällskap...

Malin sa...

Ja det låter som en vettig tid.

Åsa sa...

Hej vännen! Jag skulle kunna tänka mig att följa med. Vet dock inte än hur det är med gubben. Han ska bort i helgen. Vi pratade ju om att komma med men som vanligt så har vi dålig framförhållning.

Heldri sa...

Åsa: hör av dig senast onsdag kväll så sk u nog komma med på bokningen. Trevligt! Då får du träffa min Bror och Malin och kanske pappan och mamman också ;)

Billy trodde att Lill-M och Tvibita var intresserade också så jag ska höra av mig till dem idag.

Hoppas du har hämtat dig från "förgiftningen", tråkigt att det blev så...