fredag 26 mars 2010

Fredag - tenta, mys och sushi

Rubriken beskriver min dag i korthet. Först var det tenta mellan kl. 8.15 och 13.15. För en gångs skull satt jag verkligen hela tiden ut. Det var kluriga frågor det där, men vi hoppas väl på ett G och förbereder oss för det värsta (Omtenta-tapas kanske är något, Malin...).

Eftermiddagen tillbringades tillsammans med A och parveln - mysigt! Stackars parveln är förkyld och hostar och nyser, ljudar gör han lite också när det värker i lilla örat. Trevligt hade vi i alla fall och tittade bland annat på bilder från dopet.

Sushin avnjöts tillsammans med Bror, Malin, Mamma och Pappa, Sambon och Åsa. Trevligt sällskap, långsam service (men vad gör väl det på en fredagkväll när man ändå är där för att ha trevligt och äta god mat) och som vanligt väldigt god sushi. Malin röstade för att det skulle bli tapas efter nästa tenta, men jag vet inte om det är att utmana ödet. Det är ju tradition att äta sushi efter tenta och om jag plötsligt byter till tapas kanske tentan av någon anledning går sämre. Logik?

Har ni tur blir det kanske någon form av bilduppdatering imorgon...

3 kommentarer:

Malin sa...

Vi hoppas att det inte blir omtenta tapas utan i sånt fall bara MysTapas!!!

Anonym sa...

Jag körde bakelse på konditori Ofvandahls, 4 år utan variation.(samma bakelse)
Man ska vårda sina rutiner!!

Farbror
som aldrig körde på en tenta, pga bakelserna)

Heldri sa...

Malin: nej en mystapas låter betydligt mycket bättre än omtenta tapas.

Farbror:Visst är det så att rutiner är en trygghet. Jag har alltid på mig ett halsband som jag fått av Farfar och sen ska det vara sushi på kvällen - hittills har det ju fungerat.