fredag 18 juni 2010

En känsla av lyx


Efter att ha läst det här inlägget hos Knyppeltanten visste jag genast vad mina sparade julklappspengar skulle bli.

Fantastiska rosenträstickor från 3,5 mm till 8mm.

Vackra, lyxiga, lagom spetsiga och alldeles underbara!


Så fort jag kom hem med stickorna var jag tvungen att starta en sjalstickning (north roe i kampes entrådiga, stickor 4,5 mm) för att testa känslan i stickorna. Jag blev inte besviken!

Njutning från första maskan och snart närmar jag mig den sista maskan. Nästa sjal blir nog en Aeolian i Elegant.

3 kommentarer:

Malin sa...

Ja, de var verkligen lyxiga..
Kanske nån gång!

Pixi sa...

Har oxå skaffat mej knit pro lyxset förett tag sen,men så här lyxiga har jag inte sett innan..De e så sköööna,nu vill man inte sticka med nåt annat!! Må gott =)

Heldri sa...

Malin: det går ju alltid att önska sig i julklapp...

Pixi: nej jag längtar inte direkt efter de projekt som jag stickar på andra stickor just nu...