onsdag 2 juni 2010

The owls are not what they seem

Wings in the morning

Uggla i närbild, de ser inte helt intelligenta ut...

Mönster: Owlings av Kerrie James (länkarna i inlägget går till olika sidor på Ravelry)

Garn: Visjö i färgen Mullvad, en underbart grå/brun ton. Pärlorna är glaspärlor som fanns med i några av de burkar med pärlor jag fick när vännen Jojo lämnade landet.


Stickor: addi lace i 3 mm. Stickade med Magic loop - det är nästan så jag börjar känna mig tjatig här. Men 3 mm och magic loop verkar helt enkelt vara favoriter i min stickning.

Specialuggla på höger handlov

Stickupplevelse överlag: En mycket trevlig stickning. Mönstret är lättläst och roligt. Resultatet är strålande. Jag gillar verkligen de små ugglorna och någon gång måste jag sticka en hel tröja eller kofta med ugglor.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Ugglorna är jättefina, med pärlor och allt!
Håller med dig om magic loop och stickor 3; fantastisk kombination!

Heldri sa...

Cecilia: Tack!