lördag 19 juni 2010

Överraskning

Vet ni vad det här är?

En gåva från världens underbaraste Sambo! I mitten på maj kom han hem med ett leende på läpparna och överräckte en trave brickor. Den underbare Långemannen hade stannat kvar lite extra på jobbet för att göra dessa 30 par brickor till brickvävning.

30 stycken högerbrickor och 30 stycken vänsterbrickor gör att jag har möjligheten att dels väva riktigt breda band men även ha flera olika band på G samtidigt. Fantastiskt!

Skam att säga att jag inte har provat dem än dock. Tiden har inte funnits helt enkelt. Men vilken dag som helst ska jag trä dem med det band i alpacka jag varpat men inte påbörjat.

3 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Vad mycket spännande grejer du verkar hålla på med!
Skönt att höra att det finns karlar där ute som tänker på sina tjejer! Preciiis innan jag läst ditt inlägg hade jag precis tänkt att jag nog ska flytta ut i skogen och bli eremit för jag är så trött på alla egoistiska människor som inte tänker längre än näsan räcker. Särskillt karlar verkar ha en tendens till att vara sånna.. Som sagt skönt att höra att det finns undantag. ;P
Ta hand om varandra. :)

Heldri sa...

Helena-rutan:Jag har ett historiskt intresse i botten som gör att jag hela tiden har anleding att utvidga mina handarbetskunskaper. Både nålbindning och brickvävning är väldigt gamla tekniker som jag försöker använda till mina historiskt inspirerade dräkter.
Och vad gäller karlar så är jag väldigt nöjd med det exemplar jag kommit över :) han kunde vara lite mer aktiv med städningen men jag ska inte klaga.

Å sa...

Dom vart ju superfina! Vilken karl! Förstår att du är nöjd med både brickor och mannen :)