söndag 16 januari 2011

Drömmar

Det sägs ju att drömmar är undermedvetets sätt att hantera våra upplevelser. Därmed är det inte helt konstigt att jag natten till lördagen drömde att jag glömt skriva ut viktiga rättsfall som jag behövde ha på tentan. Nu hade jag inte behövt skriva ut ett enda rättsfall visade det sig i efterhand. Störst nytta hade jag av föreläsnings- och seminarieanteckningar samt givetvis lagboken. Jag tror att det borde vara ett G men jag vågar som vanligt inte vara helt säker.

Hur som helst, drömmar var det vi pratade om. Om det nu är det vi varit med om som ska bearbetas under nätterna, vad sjutton har jag gjort som föranledde nattens dröm? Jag var tillfångatagen av främmande människor och skulle giftas bort med en snubbig gubbe. Jag hölls inlåst i ett rum i ett stort hus men lyckades fly när jag skulle få gå på toaletten. I drömmen rusar jag ut ur huset och springer nedför gatan i staden. Till min lycka får jag syn på en Greyhound buss med destination Kongo. Kvickt som en iller löser jag biljett och kommer undan mina förföljare.

Bilden kommer härifrån och jag har mixtrat dit destinationen.

Nån som kan tyda drömmar? Jag menar Kongo - vart sjutton fick jag det ifrån?

1 kommentar:

disa sa...

Tack så mycket!! =)

Ibland drömmer man de konstigaste drömmarna!! *ler* Synd man inte alltid förstår dem.