söndag 9 januari 2011

Helgen som varit

Underbara helg! Hur många är det inte som i likhet med mig önskar att förhållandet mellan arbetsdagar och helg vore det omvända?

Fredagen inleddes ganska stressigt med skolarbeten som skulle lämnas in (tur att jag snart är färdig examinerad så jag aldrig mer behöver lockas att läsa dubbla kurser, för det här var verkligen inte roligt!). Vi fortsatte med en ganska stressad månadshandling innan hyrbilen skulle lämnas tillbaka, sedan bytte vi tempo totalt. En onyttig men ganska god lunch intogs under trivsamt konverserande på hamburgehak och följdes upp av en promenad hem där viktiga ämnen som drömhus, tröjdesign och snödjup diskuterades.

Väl hemma tog vi oss i kragen och började plocka ur alla väskor efter jul- och nyårsresor. Lagom till Let´s dance fick trötta kroppar vila i soffa/fåtölj med Saffranspannkaka som kvällsmat.

Efter en välbehövlig sovmorgon till kl. 10.00 (kan man fortfarande kalla det sovmorgon om man sovit mindre än 8 timmar?) fixades det sista till skolan, all sopsortering förpassades från lägenheten och dammsugaren fick ta en ytterst nödvändig svängom. Innan Å och Retro kom hann vi även skotta rent på vår parkeringsplats så nu kan besökande ställa sig på "VIP-parkeringen" igen  (åtminstone tills vi lyckas hitta en bil igen). Tillsammans med Å och Retro ägnade vi sedan kvällen åt så lite som möjligt vilket resulterade i att vi hann se Wishmaster, Transporter 3, Tankgirl och 11:14. Å stickade på en mössa medan jag blev färdig med valknuten på barnvagnsfilten.

Idag har jag hittills hunnit med ännu lite mer skolarbete men nu får det faktiskt vara nog! Nu vill jag njuta av ledighet och Långemans underbara sällskap. Nästa helg är det tentasushi på lördagskvällen, tenta mellan 14-19 innebär att i princip hela den dagen är förlorad. I veckan måste jag helt och hållet fokusera på beskattningsrätten oavsett vad som händer på uppsatsseminariet imorn.

Är det någon mer än Å som vill äta sushi?

4 kommentarer:

Nika sa...

Jag vill alltid äta sushi! (veggo sån, men i alla fall!)

4U2 sa...

Är jag frisk jobbar jag gärna heltid men jag vill ha eget! /vilket blir väl 150% antagligen ... nej, arbetsveckorna borde vara 3 dagars jobb, resten fritid = hobbytid?

Heldri sa...

Nika: Då tycker jag helt klart att du/ni ska äta tentasushi med oss!

4U2: Vissa säger att studietiden är fantastisk med massor av ledig tid, men det har jag nog inte riktigt märkt. Ett arbete som ger en fast ordentlig inkomst och betald ledighet på sommaren är högst upp på önskelistan när skolan är klar i juni. Eget företagande verkar spännande och jag kan förstå att det slukar tid, nån gång kanske jag provar på det också. Har man tur kanske det går att kombinera arbetet med fritidsintresset...

Å sa...

Vi ska ju starta nåt ihop (i vår by) så det kommer definitivt bli ett "hobbyjobb" :)

Tack för en mycket trevlig slapparlördag, det var precis vad vi behövde. Dessvärre vart det en slapparsöndag också. Men det är väll det helger är till för ;)