tisdag 4 januari 2011

Sista hemlispaketet

Medan jag var och förlustade mig hos vänner över nyår låg det en postavi alldeles ensam i min postbox. Det första jag gjorde när vi kom hem var således att besöka postutlämningen för att hämta ut mitt sista hemlispaket.

Vilken fullträff!
Garn från Schachenmayr och en tillhörande beskrivning på vantar med färöiskt mönster. Nu måste jag verkligen ta tag i det där med att lära mig sticka flerfärgsstickat - det kanske till och med får bli mitt nyårslöfte!
Två sorters godis - hårda karameller från VV som påminner om Mariannegodis och pastiller mörk choklad från Droste. Den mörka chokladen är ypperlig att ta till kvällskaffet för att lyxa lite. Apropå kaffe så fick jag även med en Gevalia-variant jag inte testat tidigare. Gevalia är ett av mina favoritmärken så det ska nog gå alldeles utmärkt. Jag får återkomma med ett utlåtande senare.
edit: jag glömde skriva att jag även fick en trisslott med i paketet. Synd att det inte är vinstgaranti på lotterna, jag fick i alla fall en spännande stund medan jag skrapade...

Tack så hemskt mycket hemlisen!
Än har jag inte lyckats lösa gåtan om vem du är. Jag tycker jag har besökt varenda blogg som börjar med "stick" och slutar med "blogspot.com" men trägen vinner, jag ger inte upp i första taget.

4 kommentarer:

Malin sa...

Julafton bara fortsätter.. :)

Hur går det med er jakt på fordon? Håller tummarna...

Synd att Sambon din måste jobba på fredag, det borde vara lagstadgat med ledigt på klämdagar!

Heldri sa...

Precis,men nu är det nog slut på "paketandet" ett tag framöver.

Jakten på fordon går långsamt, inget passande har dykt upp än. Det är bara att hålla ögon och öron fortsatt öppna. Jag väljer ju att tro att det är en mening med allt så vår bil kommer nog fram rätt vad det är.

Han är verkligen förtjänt av en klämdag! När man pluggar finns det å andra sidan inga lediga dagar, särskilt inte nu när två saker till olika kurser ska vara klara samtidigt.

Å sa...

Lycka till med pluggande och billetande. Hälsa Långeman att han måste ta det lugnt ibland också. Ni ska inte stressa sönder er!

Vilket härligt paket du fick :) Du får lära mig flerfärgsstickning sen.

disa sa...

Tack för förslaget!!! Fast det går åt mer garn till nålbindning om man binder så tätt som jag gör. Men det var ett intressant förslag, kombinationen nålbundet och stickat har jag inte tänkt på förut. Hoppas du hittar bilden. =)