fredag 7 januari 2011

Obloggat experiment

I våras (vilket snart är ett år sedan, hjälp vad tiden springer iväg) påbörjade jag ett nålbundet mössexperiment för att testa en idé jag sett på sysidan men inte hittar tillbaka till.


Den nålbundna flätan kan nog bli användbar till lite allt möjligt. Jag ser utsmyckningar på stickade tröjor, inslag i nålbunda mössor och vantar, eller varför inte som knapphålsrad på en kofta? Enbart fantasin sätter gränser.

Mössan på bilden kommer nog aldrig bindas färdig, dels blir den för liten dels tog det första grå garnet slut och det senare är mer blågrått och blir inte så snyggt helt enkelt. Ett bra experiment var det hur som helst.

2 kommentarer:

disa sa...

Vad spännande med en nålbunden fläta!! Det har jag aldrig ens tänkt på att försöka mig på. =)

Emma sa...

Oj oj OJ vad snyggt! Wow. Så kreativt! Jag älskar att nålbinda och gör det en hel del, men jag har aldrig kommit på tanken att man kan göra flätmönster. HUR går det till?
Vilken inspirerande blogg du har förresten! :)