söndag 6 februari 2011

126-14

Virkade ballerinatofflor


Mönster: Drops design nr 126-14

Garn: Enligt mönstret skulle det vara Drops delight och Kid-Silk, men jag hade bara Delight hemma så det fick gå med bara en tråd.




Virknål: Perl-Inox 3,5 mm

Virkupplevelse överlag: Härligt snabbt projekt. Jag virkar så sällan att jag hinner glömma bort hur roligt det faktiskt är. Jag hinner även glömma bort i genom vilken båge jag ska virka smygmaskorna och därmed blev toffla nummer två klart mycket bättre än den första. Jag har garn kvar så det är ju inte omöjligt att jag virkar ett par till och då kanske använder 3mm nål i stället för bättre passform.
Knapparna är köpta i en hel burk med olika osorterade knappar på second hand  i Nora när vi gästade Å och Retro en vecka i somras. De passade oförskämt bra.


5 kommentarer:

Pixi sa...

Jättesöta!Sett dem ett par ggr nu så det är väl dax att göra dem till sina jag med,hehe =)

4U2 sa...

Härlig färg, jag ser ingen skillnad, de blev jätte fina.

Hedvig sa...

Så söta! Har själv spanat på det där mönstret, men är faktiskt ganska usel på att virka... Var de svåra?

Heldri sa...

Ja, visst är de söta! Jag gillar ballerinaskor så dessa tofflor var ju bara helt rätt.

Hedvig: Jag tyckte inte att de var särskilt svåra att virka. Drops beskrivningar är ju inte direkt övertydliga alla gånger, men jag kan inte påstå att det fanns några direkta svårigheter. Lycka till!

Nika sa...

Jättefina!