tisdag 1 februari 2011

Lite stickat och virkat

Jag stickar vidare på barnvagnsfilten och har kommit en bit på bården.
 Många flätor blir det...
 
Eftersom jag bävar för att sy fast bården längsmed hela filten tror jag att jag har kommit på den ultimata lösningen: sy fast medan jag stickar. På så vis kan jag sy fast en bit, sticka lite till, sy fast igen och så vidare. Samtidigt blir det väldigt mycket varm filt i knät medan jag stickar. Jag får nog fundera vidare på det här. Hur skulle du ha gjort?

För att inte få en överdos av all härlig flätstickning plockade jag i söndags upp virknålen för att virka tofflor.


Snabbt och lätt - jag hade glömt hur roligt det kan vara att virka! Den tofflan som virkades sist blev helt klart bättre än den första. Mer bilder (med mer passande strumpbyxor på) och info kommer i ett eget inlägg. Årets första FO måste ju bloggas ordentligt!

2 kommentarer:

4U2 sa...

Ser fram emot att se den virkade tofflan med lite mer info!

Heldri sa...

Den som väntar på nåt gott... ;)