tisdag 1 februari 2011

Galna eller?

Förra helgen sydda jag kuddfodral till de två gigantiska kuddarna vi har i vardagsrummet. Tyget har legat och gonat till sig i gömmorna något år eller så och varken jag eller Sambon kom ihåg att vi hade köpt så mycket tyg. Det kommer gott och väl att räcka till gardiner till vardagsrums fönsterna.

Vi har väldigt lika smak när det gäller inredning och tyckte båda att det inte skulle vara bara rakt fållade gardinkappor. Antingen formade på något vis eller med en frans kom vi fram till. Igår gav vi oss ut på jakt efter inspiration. Tygbutikerna hade inte rätt färg kombinerat med rätt längd på frans och det goda humöret sjönk. Sen hittade vi FRANSEN på panduro. Med hjälp av ett bildredigeringsprogram kan jag visa er hur det skulle kunna se ut om vi bestämmer oss för att köpa Fransen med stort F.

Mönstret på tyget är egentligen ganska mycket
större i förhållande till fransen, svårt att få proportionerna rätt...
Ja, vad säger ni? Är Sambon och jag galna eller kan vår gardin idé funka?

4 kommentarer:

4U2 sa...

Absolut inte galna!

Hedvig sa...

Men så snyggt! Klart ni ska slå till på Fransen! :)

Heldri sa...

Härligt, jag blir bara mer och mer övertygad om att klicka hem fransen!

Dea sa...

Fransen borde funka utmärkt. Ser mycket snyggare ut än så som jag tänkte den när du beskrev den ;)