torsdag 10 februari 2011

Sneak peek

Jag håller er som sagt var på halster gällande runraden på Fadderbarnets fantastiska filt men en liten tjuvkik av filten i blockat tillstånd ska ni ändå få. (Tittar man noga ser man nederdelen av runorna)

Eftersom filten är blöt ser den mörkare ut än den egentligen är...
Storlek inklusive bård ser ut att kunna bli 115 x 93 cm, stor men inte gigantisk. Fördelen med att blocka mittpartiet redan nu är att det blir så mycket enklare att veta hur långt jag ska sticka mellan hörnen på bården. Dessutom kan jag släppa min oro över att filten skulle bli väldigt avlång. Nu försöker jag skynda på lite med stickandet av bården för jag vill så himla gärna se det färdiga resultatet snart, snart, snart. Men inte ikväll, för ikväll ska jag sy på min senaste klänning...

Uppdatering: Nej, det blir visst ingen sömnad ikväll. Den enkla lösningen för att fixa till passformen på det jag sydde i söndags innefattade en Sambo och han kände sig alltför stressad. Den lite mer omständliga lösningen innefattar en hel del sprättande och omritande av mönster. Klok som jag stundtals är inser jag att det senare varianten helt klart kommer att ge ett bättre resultat, vilket tyget förtjänar. Jag har inte en snöbolls chans i helvetet att hinna färdigt med allt sprättande, ritande och syende innan lördag så varför stressa? Ikväll får det bli bårdstickning framför Antikrundan.

3 kommentarer:

disa sa...

Helt underbar!!

Heldri sa...

Roligt att höra! Jag håller redan på att planera hur nästa filt ska se ut, den kommer att stickas till mig själv!

Hedvig sa...

Oj oj oj! Jävlar vad snygg den blir! :)