onsdag 9 februari 2011

Baloo har fel!




Man ska inte alls dra in klorna så fort man ska ta sig en fin apelsin! 

Jag anser att det är enormt viktigt att kunna roa sig i det lilla, njuta av vardagen och ta tillvara på tillfället. Därför skalar jag inte mina apelsiner som andra. Oftast trycker jag in tumnageln en bit och vrider på apelsinen, proceduren upprepas tills ett vackert prickigt mönster har uppstått. Jag betraktar mitt verk en stund innan jag sliter av resterande skal och kan njuta av min apelsin.

Idag kände jag att det behövdes något litet extra utöver det vanliga för att liva upp tillvaron...


 

Om jag får säga det själv så kom jag ovanligt väl överens med min kamera idag...

5 kommentarer:

4U2 sa...

Ha,ha ,ha!

Heldri sa...

Helt rätt reaktion! När man kan roa både sig själv och andra med något så enkelt som en apelsin, vad skulle man då inte kunna göra med t.ex. en ananas?!

disa sa...

*ler* man ska ha roligt på alla sätt man kan!!

Heldri sa...

Precis min filosofi!

Dea sa...

Du är så härligt knäpp :)