måndag 24 mars 2008

Badtunna, spel och tentaplugg

Nu är det ganska exakt ett år kvar till påsk och tur är väl det!
Min påsk blev riktigt trevlig, helt ostressig och lagom söt. Jag skulle nog ge påsken 4 påskägg av 5 möjliga. Det som drar ner betyget är det 5 ägget som skulle ha innehållit garn; jag hann inte ens sticka hälften så mycket som jag önskat.

Fredagen startades med tentaplugg kl. 07.00. Packning och frukost på hamburgekedja kl. 13-ish. Lite lagom sena (ca 2 timmar) men väldigt ostressade anlände vi till vännerna M&M. Det ena M:et och jag for iväg till affär för lite sista minutenshopping och "råkade" trilla in i den lokala garnboden där jag fyndade 5 nystan Waterwheel, ett 4-trådigt ullgarn från T.B Ramsden, i en härligt mossgrön färg samt ett exemplar av Nina Sagulins "Sticka" . Boken var på rea (120:-) och garnet kostade 16:-/st så jag tycker nog inte att det var så hemskt "råkat" av mig. Garnet lurar jag på om det inte vill bli ett par sockor efter mönster från Sticka - sockor med falska flätor.
Under fredagens rollspelssession hann jag sticka några varv på min candleflame innan min trötta hjärna krävde enklare saker för att hålla mig lagom vaken men fortfarande koncentrerad på spelet; en kedje-halsduk påbörjades till sambon, vi får väl se när den blir klar.

Ett par vändor "Ticket to ride" gjorde oss tämligen försenade till påskfirandet i Åtorp. Väl där avnjöts påsken på bästa vis med buffe, badtunna och Roborally (och Candleflame för min del).

Söndagen bjöd på fantastiskt väder som jag beskåda på avstånd i soffan i sällskap av stickningen, sambon och "Treasure Island" från 1950.

Idag har jag pluggat ögona i kors och det verkar gå framåt, förhoppningsvis ska jag nog lyckas få ihop ett G på fredag.

Sjutton vad mycket jag blev sticksugen på ur "Sticka", nu handlar det verkligen om att prioritera. Garn ska beställas så att jag äntligen ska få sticka Mixology till sambon, Candleflame måste bli klar, jag har garn till 2 tröjor med (kanske) egen design, sockor med falska flätor, en crispsjal till, en volangsjal och en knallig mössa i Ullflamé. Det var det garn som är projektbestämt, det ligger ju självklart några nystan här och där och känner sig vilsna. Sen finns det så många roliga mönster och garner där ute som ropar på mig så jag blir alldeles nipprig. Jag trodde att stickning skulle vara avkopplande...

Nej, lite plugg till sedan kvällsmat och stickning.

1 kommentar:

maria carlander sa...

hej, och tack för kommentaren! Då ramlade jag ju in på din blogg också, kul!