onsdag 12 mars 2008

Nya Knitty

Via Mias fina blogg blev jag upplyst om nya mönster på Knitty. Det fanns ju faktiskt ganska mycket fint den här gången. Jag gillade: Jaden, dock skulle jag skippa knytband; Honeycomb, fast jag misstänker att den kanske inte är helt smickrande på mig; Salto, har jag sagt att jag gillar flätor?; Spirogyra var ju bara helt underbara, jag skulle dock välja något mindre rosa garn. Kort sagt det finns ganska mycket jag skulle kunna tänka mig att sticka, problemet är bara att få tid.

Candleflame växer sakta, så sakta. Jag upptäckte att jag stickat en rad fel, men det är så länge sen så jag orkar inte repa och göra om allt. Jag får stå ut med att det finns ett knappt märkbart fel i min evighetssjal.

Mina båda godissockar är klara och jag blev väldigt nöjd. De sitter som ett smäck och är färgglatt läckra.

Nu återstår bara att bli av med den här jäkla förkylningen innan helgen. Är jag sämre lutar det nog åt att jag åker med mor och far hem efter de grattat sambon på fredag så får han fira själv med vännerna på lördagen och jag snora hyfsat ifred på landet. Men allra helst vill jag vara frisk och orka partaja loss lite. Vi får väl se hur det går, ikväll måste jag tydligen gå på box lät det som på min träningspartner. Jag ska försöka orka hålla mitsarna åt henne, men jag tror inte att jag kommer att överanstränga mig något när det är min tur. Det blir nog nåt när Kalle Valén kommer hem, som min kära farmor skulle ha sagt...

Inga kommentarer: