lördag 8 mars 2008

Ursäkternas dag

Idag verkar vara dagen med de många ursäkterna. Jag som trodde att det skulle vara en speldag.

Ursäkt 1: Måste jobba och sen bli avtackad från förra jobbet...
Min kommentar: Men herr D, jobba ska man göra på arbetstid och tror du förresten att dina förra arbetskamrater skulle märka om du inte var där för avtackningen?

Ursäkt 2: Vi ska titta på ny bil...
Min kommentar: Men söta Dr D, det är väl inget fel på den bil du har nu, den är ju så fin och det spelar väl egentligen ingen roll om din tösabit kan köra den eller inte.

Ursäkt 3: Jag ska åka till Arvika eller har lite hemma och fixa med...
Min kommentar: Men S, Arvika står väl kvar ett tag till och gör inte idag det du kan skjuta upp till en annan dag!

Ursäkt 4: Jag måste åka till "sätt in valfri stad" och hjälpa ett nyfött föl som inte vill börja dia.
Min kommentar: Men älskade söta vännen M, har du inte hört talas om "Naturens urval"?

Skämt å sido så hade nog alla kära vänner ganska bra ursäkter, så jag ska inte klaga. De sa i alla fall inte att de skulle vara hemma och tvätta håret eller någon annan lam kommentar. Jag vet att det kommer en ny bekantskap och så är det ju alltid jag och sambon. Det ska nog kunna bli lite Talisman spelat trots alla ursäkter.

Igår kväll spelade sambon Descent med lite rara gossar medan jag satt i soffan och mest bara stickade och sjöng i kapp med TV:n. Jag skrattade gott när Fredrik Swahn (eller hur han nu heter) framförde Let me entertain you på äkta redneck vis med yeehaa´s och allt.

Apropå igår så provade jag något nytt till kvällsmat. Sambon och Dr D skulle få hamburgare och det var jag alls inte sugen på. Jag skivade istället rotselleri i medeltunna skivor, panerade och stekte. De serverades sedan med kokt broccoli, det blev överaskande gott.

Nu är det nog dags att klä på sig något annat än ett badlakan innan det kommer folk.

Inga kommentarer: