måndag 10 mars 2008

Överfallen av elaka baciller

Jag kämpade tappert i flera veckor medan jag såg min sambo och mina vänner falla som furor runt mig. Själv stod jag där ensam och stark i ett hav av snorpapper och hostattacker. Efter fotosessionsdagen med kyligt blåsigt väder gick det inte längre att hejda - jag är numera förkyld. Jag hatar verkligen att vara sjuk, undviker det så långt det går och verkar ha ett ganska hyggligt imunförsvar mot det mesta. När jag väl blir förkyld så blir jag det alltid med råga och jag känner hur det undan för undan byggs upp för att sedan kulminera i ett hav av snor, hosta, slem, feber och värk i kroppen. Än så länge lider jag av ett elakt munsår på överläppen; en slemmig hosta som river i halsen; en smärtande hals som gör att jag spänner nacken när jag försöker svälja; en spänd och ond nacke som bidrar till en lätt molande huvudvärk; jag tror även att jag kan tänkas ha lite feber. Fy vad dåligt den här förkylningen kom i tiden också. Jag måste tokplugga inför tenta, det ska fixas en massa här hemma inför sambons födelsedag i helgen och jag hade äntligen kommit igång med träningen ordentligt. Det var nog över ett år sedan jag förkyld senast och så måste det prompt komma nu!

Nej, jag ska försöka plugga lite nu i alla fall så kanske jag kan få belöna mig med lite stickning och en tidig sängång i kväll.

.........................................................................................................................................................................
Den här är jag sugen på att sticka härnäst. Jag tror att den vore toppen som vårtröja. Frågan är bara var hittar jag antingen originalgarnet Debbie Bliss cotton cashmere eller ett bra substitutgarn, för jag misstänker att Debbie Bliss garnet kanske kan kosta mer än min studentkassa tillåter.

Inga kommentarer: