söndag 16 mars 2008

Efter helgen

Snart är helgen slut, en kväll framför Tv:n med lite stickande återstår. Den avlöpte lugnt och sansat. Födelsedagsmiddag med släkten för sambon på fredagkvällen gick bra, alla blev mätta och sambon fick fina presenter. Min blivande svärmor är en riktig fena på att välja kläder åt honom, en svart tröja med flätor och två snygga, långärmade skjortor, jag litar fullständigt på hennes smak. Kvällen avslutades för min del gråtandes i sängen, min mor berättade att farfars ena bror har gått bort, min älskade Mattis kommer inte att plocka upp igelkottar i famnen mer! Jag kommer att sakna honom...

Lördagens inleddes med en lång sovmorgon, mumsig frukost och några varv på stickningen. Den fortsatte sedan med en middagslur, lite "Så ska det låta"-repris sedan Max-mat och sistaminuten shopping innan de första vännerna anlände till partajet. I min inte fullt så festsugna värld upplevde jag som mängden folk som alldeles lagom stor, lagom stimmig och lagom glada. Vännen D provade söta vättens korsett och aldrig har jag väl sett en man med så fin getingmidja förut, inte heller så blå i ansiktet. Mycket skratt kan jag lova att det var bland oss åskådare.

Idag har det varit lite mer sovmorgon, några varv på stickningen och två partier "Ticket to ride". Nu är jag mest sugen på mer stickning och gos. Bilder på de fina bokstöden jag gav sambon kommer så fort jag orkar.

Inga kommentarer: