fredag 14 mars 2008

En späckad helg

Så här i efterhand kan jag konstatera att det kanske inte var en av mina mest strålande idéer att träna i onsdags. Men jag överlevde, det gick faktiskt bättre än jag hade trott till och med, värre var det igår. Föreläsning och seminiarie, dvs skolan hela dagen sedan storstädning hemma höll på att ta knäcken på mig. När klockan närmade sig 22.30 mådde jag så illa att jag var gråtfärdig. Sambon fick ta större delen av dammsugningen själv medan jag satt apatisk på sängkanten och drack vatten. Jag somnade tämligen ovaggad för att vakna av hostattacken Allan vid 3-tiden. När Allan lugnat ner sig efter en timma eller så somnade jag sött om igen och sov tills väckarklockan ringde. 4 snooze senare klev jag ur sängen eftersom det vankades kaffe.

Nu är sambon skjutsad till jobbet och jag ska skriva rent lite anteckningar och göra övningsuppgifter. I eftermiddag är det ett späckat schema: våttorka golven, duscha, göra mig iordning så det är klart, panta, slänga elektonikavfall, handla och sedan hämta sambon så han får komma hem och duscha innan släkten ringer på. Släktmiddag hela kvällen, jag hoppas jag orkar och inte smittar någon. Undrar föresten om sambons present hinner komma under dagen... i värsta fall har jag ju extra-presenten jag köpte på sy- och antikmässan (bilder kommer när paketet öppnats, hmm oj, jag kanske ska slå in det också...) så får han den riktiga presenten så fort det kommit på posten.

Imorgon är det sovmorgon och gos som gäller innan det på kvällen är partaj. Söndag får nog också bli ganska mycket sovmorgon och gos, kanske en del övningsuppgifter också. Jag kan ledsamt konstatera att det ser ut att vara sorgligt lite tid för stickning i helgen. Fast i och för sig så ska jag ju vara hemma så det finns väl inget som säger att jag inte kan sticka lita till tårtan och under festen?! Inget är väl en stämningshöjare på fest som en snorig Heldri sittandes i soffan med en stickning?

Nej, nu var det anteckningarna som skulle renskrivas...

Inga kommentarer: