tisdag 25 mars 2008

Nedräkning

På fredag kl. 14.00 börjar tentan, det nervösa nedräknandet har börjat. Jag tror att jag kommer att klara den, men ibland känns det mer osäkert. Ett pendlande mellan hopp och förtvivlan som jag vet kommer att fortsätta tills jag väl står där med resultatet i handen och antingen hoppar av glädje eller snyftar av desperation. Jag vet vilka saker jag inte har full koll på och de måste jag sätta innan fredag, det ger mig ikväll, onsdag och hela torsdagen. Klart jag klarar det här!

Efter tentan har sambon lovat mig sushi (visserligen mitt förslag, men han var söt som gick med på förslaget i alla fall). Så när jag är klar, troligtvis runt 18.30, blir det mumsig mat och sedan stickning hela helgen. Jag ska baskemig inte ens se åt en skolbok på hela helgen och inte vara längre än ett fingeravtryck ifrån stickningen! Så med lite tur kan det kanske komma upp lite bilder här på bloggen efter helgen, om inte annat så lite WIPs. Jag har ju aldrig visat hur min candleflame artar sig, trots det något spräckliga garnet så blir den helt ok. Jag gillar den mer och mer för varje maska, samtidigt som jag önskar att den var färdig snart så jag kunde börja på något nytt. Nån dag när jag inte har huvudet fullt av produktionsfunktioner, monopolistens vinstmaximerande val och spelteori så ska jag nog sätta mig ner och sammanställa en lista på alla mina "sugen på"- stickningar.

Men först var det studier...

1 kommentar:

Malin sa...

Lycka till med pluggandet. Jag ska ta min trötta bakdel (var på spinning idag) och vackla in i duschen. ;) Hare gott, Malin