söndag 10 augusti 2008

Borta är förvisso bra...

men hemma är nog ändå alltid bäst!

Efter en mycket god och stadig frukost hos föräldrarna på väg hem från Nynäshamn har vi nu kommit hem, packat upp ungefär hälften, tvättat 2 maskiner tvätt och sovit.

En mer utförlig berättelse kommer under veckan när jag har tankat ut kameran och vilat upp mig lite mer från Visbypesten (a.k.a. förkylning). I korta drag kan jag säga att veckan varit bra. Jag hann kanske inte med riktigt lika mycket som jag tänkt; nästa år/gång tänker jag inte vara förkyld och jag tänker storma ut på stan direkt när jag vaknar! Jag har sett lite uppträdanden och handlat lite smått och gott. En massa garn har jag handlat och i skrivande stund börjar paniken precis lägga sig. Paniken undrar nu ni, har hon handlat så mycket garn att hon fått panik?! Nejdå, det tror jag inte ens går. Däremot så lyckades min garnpåse följa med Tvibita hem i hennes bil så just nu är jag garnlös. Innan jag hade fått bekräftat att garnet var välbehållet om än på fel plats så var paniken stor! Vart var mitt garn? kvar i Visby? På färjan? Ute i regnet på parkeringen? Likt Mattis ropade jag förtvivlat: Jag har inget garn!

Dubbelstickningen med döskalle är nu bemästrat och botten på väskan är stickad. Bildbevis kommer.

Snart är det dags för Lasse och Miss Li! Tjohooo hohoho host host host host. (Glädjeutbrott och ansträngning i övrigt medför enorma hostattacker)

1 kommentar:

Malin sa...

Vad kul ni måste haft det. Och ja man undrar vilken boendekostnad det är på slottet. Men med tanke på att det var minst tre grenar av släkten som bodde där så hade de nog lite kostnader de kunde dela på. Och ja, kortet från Engelsbergs bruk är grymt snygg, tyvärr dock bara i det mycket lilla formatet då min kamera inte hanterar mörker så bra. Den är lite prickig vilket jag insåg när jag skulle printa den för att rama in på väggen! Hälsningar Malin med jobbångest