torsdag 21 augusti 2008

Dagen efter

första träningspasset för säsongen. Jag säger bara "phiu". Kondition är en färskvara, den klarar sig inte ens två månader utan att underhållas. Det var i alla fall grymt roligt igår, tekniken satt även om orken kanske inte riktigt gjorde det. Jag kände även av förkylningsrosslet som dröjer sig kvar i halsen än. Nu är det slut på sommarens lata dagar, hösten kommer med träning och bättre kost.

Idag har jag "graftat" axelremmarna. Tekniken var väldigt lätt, jag har läst om andra som har haft väldiga problem med att få stygnen snygga men jag tyckte inte att det var några större problem. Visserligen fick jag göra om den ena remmen, men det var bara pga min egen ouppmärksamhet. Det är dumt att ha remmarna snodda om man vill att de ska sys ihop rakt... Nu återstår kantning och tovning. Jag blir toknöjd!

Idag städar jag mest för glatta livet, eller i alla fall lite lagom slött så där. Alla pysselprylar som inte används är undanställda, medeltidskläderna tillbaka i garderoben efter vädring, diskbänken avtorkad och så vidare. Nu återstår badrummet (egentligen borde jag spara det tills sambon kommer hem så han får känna sig delaktig i städningen och slipper dåligt samvete, eller hur?), dammsugning och våttorkning av golv.
Varför denna plötsliga städmani undrar ni. Jo ikväll är det säsonsstart för "torsdagste med levande ljudbok". En liten trevlig föreningsaktivitet som innebär att man dricker te, pysslar och lyssnar på sambons uppläsning av Röde orm. Mysigt värre!

1 kommentar:

Malin sa...

Visst var det jobbigt med första träningen! Jag har visserligen tagit det lugnt, känner att jag inte vill förstöra mig. Har dessutom nåt tjall på fossingen så jag vill inte tokbelasta den heller. Blir spinning nästa vecka tror jag, lite belastning på hälarna då...

Spöregn igen!

Låter härligt med torsdagsmys, men kära sambon har träning på torsdagar, så inget sånt blir det. Måste hitta en dag i veckan som det passar, för annars blir det ju bara jobb jobb jobb.