fredag 22 augusti 2008

Dagen efter dagen efter...

...är nästan alltid lite värre än dagen efter ett träningspass. Jag konstaterar att vaderna totalmissades vid den gemensamma genomgången, lika så tricep men det är ju skönt att känna att man har rört på sig.

Ni kan aldrig gissa vad som snurrar runt, runt, runt i min tvättmaskin just nu. Jajemensan, döskalleväskan är färdig stickad och vi håller alla tummarna för att tovningen ska gå bra. Jag hoppas på att den kommer att krympa ganska mycket på längden och inte riktigt lika mycket på bredden. Bilder kommer imorgon eller mer troligt i övermorgon.

Imorgon är det dags för årets kräftskiva med släkten. På grund av det något ostadiga vädret kommer vi att för ovanlighetens skull inte vara ute i skogen utan hemma hos moster. Det ska bli trevligt. Som vanligt är mitt största bekymmer just nu vad jag ska klä på mig. När vi är i skogen är det lätt; slitna jeans, t-shirt och en varm tröja jag inte är allt för rädd om. Nu när vi ska vara inomhus har jag ju möjlighet att få klä upp mig lite mer, fast vi ska ju fortfarande äta kräftor och de kan ju vara lite söliga. Det tål att tänkas på... Kjol eller byxor, stora frågor här i livet.

Nu ska jag surfa efter recept på mjuk kaka. Jag var nämligen på loppisrunda i onsdags (det är väl klart att man åker på loppis när pengarna börjar ta slut, gör inte alla det?) och fyndade en riktigt snygg kransform. Den var inte så vid men ganska hög tillskillnad från de sprinformar jag har sen tidigare. Tre schyssta keramik/stengods skålar och en liten plåtburk följde också med. Jag hittade även en liten korg som hade ett tyg"lock" med dragsko, denna räknade jag snabbt ut att man skulle ha garnnystanet i när man stickar. Man slipper dammiga nystan och det är betydligt snyggare än gamla turkisk yoghurt burkar!

Nej, nu skulle jag ju ge mig ut i cyberrymden...

Inga kommentarer: