tisdag 26 augusti 2008

Håll i hatten

för här går det undan!
Om bara 1½ tum ska jag dela av för ärmhål och sedan sticka fram- och bakdel för sig. Jag kan nog säga med absolut största säkerhet att Sambon kommer att kunna ha sin varma Mixology på sig när vi ska ta upp bryggan den 27:e.

Det kanske inte är den roligaste av stickningar men fort går det och det är ju inte direkt svårt med bara rätstickning.

En sak som har slagit mig när jag har handlat garn är förhållandet kvalitet kontra pris. Många säger att man får vad man betalar för och att de dyrare märkena därför är bättre än de billigare. Jag är nog inte beredd att hålla med. I nästan alla dyrare ullgarner jag har köpt så har det funnits skarvar, skarvar som har varit knutna. Varför knyta ullgarn när det är så mycket bättre att valka? När jag däremot har snålat och köpt de billiga norska garnerna (Arctic, Superwash m.fl.) på Europris har jag inte sett en enda knut! Garnerna har hållt mycket god kvalitet, den enda skillnaden är väl i färgutbud. Så pris är inte alltid lika med kvalitet!

Nu måste jag sticka vidare så jag hinner någonstans innan jag måste avbryta för att sticka mellan med presentstickning.

Inga kommentarer: