onsdag 27 augusti 2008

Inga habrovinker

Idag känns lite som en mellandag. Ni vet, en sån där dag som egentligen är varken eller. Jag har inga stora måsten här hemma; båda frysarna är avfrostade, tvättkorgarna är inte överfulla, dammsugning kan vänta till på fredag. Jag stickar några varv på Mixology, jag har börjat på bakstycket nu och har gjort avmaskningar för ärmhål, raksträckan upp till halsavmaskningen avbetas så sakteliga.

Mest väntar jag på att få åka och träna kl. 17.00. Sedan kasta mig i duschen, laga kvällsmat och sedan avnjuta två timmar Project Runway final. Undrar vem som vinner? Jag håller tummarna för den enda kvinnliga finalisten så klart och hoppas att den självupptagne Christian inte tar hem första platsen.

Imorgon är det sista inbokade passet på sommarjobbet. Beroende på hur tufft det blir med studierna i höst så borde jag kunna ta något pass nån gång ibland i alla fall, med vi får se. Skolan börjar på måndag och jag har just hittat schemat som nu ska detaljstuderas. Prisjakten på studielitteraturen har börjat och tack och lov är det bara en bok som behövs till första kursen så jag verkar komma undan med runt 350kr, inte illa!

Jag ser fram emot helgen: Sushikväll på fredag, 2Xmarknad på lördag + färd ut till Tvibita och Lill-M, växtfärgning på söndag. Jag ska verkligen se till att njuta av min sista helg i "frihet" innan måndagen kommer med sitt allvar.

Inga kommentarer: