torsdag 9 april 2009

en Påskhelg

Idag är det skärtorsdag, skolan är slut för veckan för imorgon är det lov! Hela helgen är underbart planerad, nästan intill varenda minut. Snart ska jag göra mig i ordning för växtfärgning av tulipangarnet och spel tillsammans med Tvibita och Lill-M.
Dessa trevligheter torde pågå till det är dags att gå på Köttfest hos Tokrake på långfredagskvällen (köttfest innebär att man äter alldeles för mycklet kött och bröd utan andra tillbehör än mjukost eller möjligen en dip, tallrikar och bestick brukar också saknas).
Lördagsmorgonen tänker jag till stor del spendera i sängen innan vi far till Bror och Malin för påskfirande kombinerat med födelsedagskalas för Bror.
På söndag blir det tulipan-KAL start med Malin och sen tippar jag på en eller annan film i soffan med Sambon.
På annandagpåsk måste jag tyvärr stoppa näsan i skolböckerna igen.

Inga kommentarer: