onsdag 29 april 2009

Vila

Jag har haft en alldeles underbar helg följd av några sköna dagar. På min promenad i fredags fick jag tillfälle att titta lite närmare på ett rådjur som nästan sprang in i mig och även klappa en söt hundvalp som hellre ville följa med mig hem än sin matte. Väl hemma läste jag ut Johan Theorins andra bok, Nattfåk, har du inte läst något av honom så rekommenderar jag det varmt!

I lördags hade vi föreningen på besök och spelade olika former av sällskapsspel från morgon till kväll. Söndagen tilläts vara en riktigt seg dag med så lite aktivitet som möjligt.

Efter att arbetet skrevs klart i skolan i måndags och en opponering förbereddes har jag nu två lediga dagar. Lite stickning, lite slött Tv tittande och lite läsning. En promenad eller två och jag känner mig härligt utvilad. Imorgon är det opponering och sen är det långhelg igen!

3 kommentarer:

Lässugen läslus sa...

Får en Malin låna Nattfåk?

Jag kanske har något av intresse åt andra hållet?

Heldri sa...

har du läst skumtimmen? Annars måste du låna den också :)

Malin sa...

Har inte läst nåt av den författaren.