torsdag 16 april 2009

Tentaplugg

Samtidigt som jag försöker plugga till morgondagens tenta i marknadsföring lägger skolan upp resultatet för hemtentan i organisation. Kunde jag hålla mig från att kika? Icke då. Som tur var kan jag lugnt plugga vidare tryggt försäkrad om att inte ha något som släpar från tidigare tentor. Jag skramlade ihop till den där fina kombinationen av bokstäver igen. Surt bara sa räven att VG på kursen bara ges då man fått VG på 2 delkurser, vilket man bara får genom att skriva VG på tenta OCH på PM. Tyvärr har vi "bara" lyckats få G på PM uppgifterna hittills. Men om jag fortsätter så här på tentorna och vi lyckas med det där lilla extra som saknats så kanske det kan bli VG på de två kvarvarande delkurserna. Eller så får jag försöka propsa på att Universitetet ska räkna betyg baserat på poäng, dvs som man gjorde på gymnasiet när man räknade ut sitt snittbetyg.

Nej, åter till studierna.

Inga kommentarer: